lördag 13 december 2008

Så har jag startat min arkitekturblogg

På min andra blogg, farbrorbrommel, har jag tjuvstartat lite. Nu ska jag försöka saluföra detta fascinerande ämne och skriva om det som ligger mig varmt om hjärtat: Kyrkoarkitektur. Detta ämne är förpassat till skamvrån av den institution som borde vårda och saluföra det. Går man igenom de forskningsämnen som för närvarande drivs på de olika institutionerna i Sverige så är kyrkoarkitekturen underrepresenterad. Det anses som "udda", "smalt" och i stället finns ämnen som fotot och betraktaren eller andra suspekta ämnen vilket jag ska återkomma till. Nu är jag igång med kyrkoarkitekturbloggandet och jag ska försöka presentera vackra och "osynliga" kyrkor i Sverige. "Oseriösa" listor av allehanda slag kommer jag att presentera och kommentera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Vem är jag? Lärare i svenska och engelska med stort intresse för arkitektur och en stor portion ilska och sorg inför det som händer med miljö, mänsklig roffa-åt-sig-mentalitet och omvänd Robin Hood-politik. Jag lever med tre underbara hundar på landet bland alltför många snöskotrar och bilar. Så fort jag får tillfälle packar jag ryggsäcken och sticker någonstans. Favoritdestination hittills är : Mellanöstern. Jag säger bara: vattenpipa!!!!!!