fredag 3 december 2010

Andra advent och bloggen återuppstår till de döda!!

Jag tänker börja blogga så smått om mitt stora intresse för arkitektur och främst då den sakrala delen av ämnet. För att hålla mig själsligt vid liv även vid sidan om jobbet så väcker jag liv i detta som får betraktas som en livlina. Vintern är, passande nog, dödens tid och det mesta dör när vintern inträder och allt blir svart/vitt/grått och dött. Därför kallar jag bloggens nytändning för inträdet till döden eftersom jag just nu befinner mig i dödens period och helvetets nionde krets ( man har väl läst sin Dante för helvete...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Vem är jag? Lärare i svenska och engelska med stort intresse för arkitektur och en stor portion ilska och sorg inför det som händer med miljö, mänsklig roffa-åt-sig-mentalitet och omvänd Robin Hood-politik. Jag lever med tre underbara hundar på landet bland alltför många snöskotrar och bilar. Så fort jag får tillfälle packar jag ryggsäcken och sticker någonstans. Favoritdestination hittills är : Mellanöstern. Jag säger bara: vattenpipa!!!!!!